På Tagore har vi alltid fullt fokus på uppdragen hos våra kunder. Nu när semestern närmar sig förbereder våra konsulter för att projekten ska gå enligt plan även under ledigheten. Det är alltid någon som ser till att lägerelden aldrig slocknar, hör av dig till behov@tagore.se om du behöver komma i kontakt med oss i […]
”Hos Tagore får jag möjlighet att växa”
– Det kunduppdrag jag jobbar med nu är både väldigt roliga och utmanande, med både interna och externa kravställare och med en mängd integrationer på olika sätt. Jag uppskattar att arbeta riktigt nära kunden och bidra till lösningar som skapar konkreta resultat. Variationen breddar mitt kunskapsområde och ger mig större förståelse för helheten, säger Joakim Kulo, konsult på Tagore.
”Att jobba hos Tagore är som att driva eget, utan nackdelarna”
– Det är enkelt och okomplicerat att jobba på Tagore. Det känns nästan som att driva eget fast med alla fördelar som en anställning innebär i form av trygghetssystem, förmåner, fast lön och pension. Som bonus får man en trygg hemmabas att återkomma till, där kollegorna och ledningen är närvarande, både för stöttning, som bollplank och för det sociala sammanhanget, säger Mattias.
”Tagore tar tillvara min erfarenhet, här kan jag utvecklas och göra skillnad”
Eva Anundi har jobbat med it sedan slutet på 80-talet. Karriärresan började med systemutveckling på IBM, där hon bland annat var med och utvecklade Sveriges först e-handelslösningar. Eva har genom åren jobbat både på it och verksamhetssidan och sedan december 2021 är hon en av Tagores konsulter.
Idéer och initiativ på Tagores konferensresa till Amalfikusten i Italien
Varje år genomför Tagore minst en konferensresa med samtliga medarbetare. Resmålet bestäms gemensamt och i början av maj 2022 spenderades fyra fullspäckade dagar på Italiens vackra Amalfikust, där utbudet av aktiviteter är brett, vyerna hänförande och matkulturen en upplevelse utöver det vanliga. Konferensen på Amalfikusten skulle egentligen ha gått av stapeln 2020, men på grund av pandemin genomfördes den först 2022.
Gemenskap, kunskap och kreativitet viktigast för Tagores medarbetare
Tagore vill bli branschens bästa arbetsgivare och satsar därför 100 procent på Employer Branding under 2022. När medarbetarna röstat fram vilka av årets totalt 14 initiativ som ska prioriteras högst är det gemensamma aktiviteter, intellektuella såväl som fysiska, som får Tagores medarbetare att utvecklas och trivas bäst på både individ- och teamnivå.
Tagore involverar medarbetarna för att bli branschens bästa arbetsgivare
För att långsiktigt möta en stadigt ökande efterfrågan på konsulttjänster behöver Tagore fler medarbetare med rätt kompetens och erfarenhet för att bemöta kundernas behov. Med målet att locka till sig de bästa konsulterna genomförs därför under 2022 ett internt projekt som ska öka kännedomen om hur och varför Tagore är en uppskattad arbetsgivare samt dra upp riktlinjer för hur företaget kan växa samtidigt som konsulternas goda arbetsmiljö behålls. Det är medarbetarna själva som står bakom de initiativ som kommer att implementeras.
Tagore vänföretag till Stadsmissionen 2022
Från och med 2022 är Tagore ett Vänföretag till Stockholms Stadsmission, vilket innebär ett långsiktigt företagsåtagande som förankrats i hela organisationen.
Tagore stöttar barn i nöd – årets julgåva går till Stadsmissionen
Årets julgåva från Tagore går till Stockholms Stadsmission, som hjälper barn och unga möta en jul utan utanförskap. Med hjälp från gåvor bidrar de till aktiviteter under lovet, julmatkassar, julfiranden och en trygg gemenskap.
Bland norrsken och natur – Tagore i Vuoggatjålme för årets konferensresa
En gång om året reser alla medarbetare på Tagore till en gemensamt utvald ort för att arbeta och umgås. Årets resa gick till Vuoggatjålme i Arjeplog som ligger mitt på polcirkeln.